Centrum Kultury i Sztuki w Połańcu

Witamy na stronie

Centrum Kultury i Sztuki w Połańcu

Nauka Języka -Rosyjskie pogaduszki

{phocagallery view=category|categoryid=353|imageid=10411|float=left}

Centrum Kultury i Sztuki w Połańcu

zaprasza wszystkie dzieci na


Rosyjskie pogaduszki’


STARTUJEMY 14.O1.2015GODZ 17.00 (ŚRODA)

ZACHĘCAMY DO UDZIAŁU I WSPÓLNEJ ZABAWY.

nauka tego języka poprzez zabawę okaże się na pewno ciekawą przygodą i umożliwi naszym dzieciom poszerzenie horyzontów językowych, tym bardziej, że rosyjskie litery są przecież zupełnie inne !

 

KĄCIK RODZICA

Dlaczego warto uczyć małe dzieci języka obcego?

Dzieci uczą się języka obcego w sposób miły i łatwy. Z powodu niezwykłych możliwości bez większego wysiłku i z radością wchłoną słówka i gramatyczne konstrukcje. Im dziecko młodsze, tym szybciej i naturalniej przyswoi sobie obcą mowę.

Nie doświadczą nigdy oporów i zahamowań związanych z używaniem obcego języka.

Dzieci, które zaczynają we wczesnym wieku uczyć się języka obcego, potrafią lepiej zrozumieć swój język ojczysty, jako że stają się świadome istnienia języka jako takiego. Ich kulturalny światopogląd jest szerszy niż u dzieci jednojęzycznych, które często wierzą, że ich język i zwyczaje są jedynymi na świecie, bądź jedynymi, które mają jakieś znaczenie

 

Czy warto uczyć dziecko języka obcego?

Na to pytanie zazwyczaj odpowiedź jest twierdząca. Ale jeśli ktoś zacznie się zastanawiać, kiedy rozpocząć naukę, pojawiają się bardzo różne zdania. Niektóre osoby przestrzegają przed wczesną nauką języka, inne do tego gorąco zachęcają. Niestety, nasz system szkolny nie uczy języka obcego. W szkole dziecko poznaje bowiem strukturę gramatyczną języka i jest trenowane w rozwiązywaniu zadań, które często więcej mają wspólnego z matematycznym podstawianiem danych w miejsce niewiadomej niż z ćwiczeniem umiejętności komunikacji. Trzeba sobie jednak uświadomić, że język powstał nie po to, aby można było rozwiązywać szarady gramatyczne, ale aby można było się porozumiewać. Nauczyciele – tkwiący w systemie i wymogach programowych – często o tym zapominają. Wymagają od uczniów przekształcania zdań, ogarnięcia różnych zagadnień gramatycznych i „wkucia” dużej ilości słówek. Tempo wprowadzania nowego materiału i brak wystarczającej ilości powtórek przynosi marne rezultaty. Niestety, powoduje to u dziecka nie tylko brak umiejętności posługiwania się językiem obcym, ale równie często prowadzi do frustracji i strachu przed kontaktem z obcą mową. Utrwala się przekonanie, że nauczenie się angielskiego, rosyjskiego czy innego języka jest bardzo trudne, a nawet niemożliwe. Ilu to ludzi twierdzi, że nie ma zdolności do języka. Jak mogą tak twierdzić, jeśli nauczyli się (przeważnie w ciągu 3 lat) języka polskiego, który na pewno nie jest łatwym językiem.

Dziecko przewyższa człowieka dorosłego w pewnych dziedzinach. Jedną z nich jest zdolność do nauki języków. Rozważmy ten wyjątkowy potencjał małego człowieka. Każde, nawet zupełnie przeciętne dziecko uczy się praktycznie całego języka w wieku od roku do pięciu lat. Uczy się z dokładnym akcentem swego narodu, regionu, miasta, sąsiedztwa i swojej rodziny. Uczy się bez widocznego wysiłku i dokładnie tak, jak się tam mówi. Każde dziecko wychowujące się w dwujęzycznej rodzinie będzie posługiwało się dwoma językami, zanim skończy sześć lat. Co więcej, nauczy się obcego języka z dokładnym akcentem swoich rodziców. „Jeśli amerykańskie dziecko mające włoskich rodziców rozmawia z prawdziwym Włochem w późniejszym okresie życia, to ten Włoch powie 'O, jesteś z Mediolanu’ – jeżeli tam wyrośli rodzice dziecka – 'poznaję po akcencie’. A przecież ten Amerykanin włoskiego pochodzenia nigdy nie opuszczał Stanów Zjednoczonych.” Nie dziwmy się, że niektórzy bardzo protestują przeciwko wczesnej nauce języka obcego, ponieważ nauka wiąże im się jedynie z poznawaniem reguł gramatycznych i mozolnym „wkuwaniem” słówek. Taki rodzaj nauczania byłby oczywiście niezwykle nudną i niestrawną dawką dla niezwykle chłonnego, ale wymagającego umysłu dziecka.

Aby wykorzystać nadzwyczajny potencjał tkwiący w możliwościach malucha, warto przyjrzeć się, w jaki sposób uczy się on języka ojczystego. Przez pierwszy rok prawie wyłącznie słucha języka mówionego i chłonie go tak, że zaczyna rozumieć coraz więcej. Proces ten dokonuje się głównie przez „rozmowy” z dzieckiem i przy nim, czytanie książeczek, słuchanie radia, oglądanie telewizji. Zawsze najpierw przychodzi bierna znajomość słów (wie, co do niego mówią, choć jeszcze nie umie tego sam wypowiedzieć), a dopiero potem pojawiają się próby naśladowania, czyli używania języka w sposób czynny. Warto zauważyć, że nie istnieje dziecko, które od razu zaczyna mówić zupełnie poprawnie. Często dobrze buduje zdanie, ale wymowa poszczególnych głosek (w języku polskim szczególnie takich jak „sz” czy „r”) pozostawia wiele do życzenia. Dzieci często stosują swoiste słowotwórstwo. Mylą także końcówki w przypadkach. Krótko mówiąc, popełniają masę błędów. Czy poprawiamy ich za każdym razem? To byłoby uciążliwe zarówno dla nas, jak i dla dziecka. Zresztą cieszymy się każdym nowym słowem – nawet wypowiedzianym nieudolnie.

  1. Kategorie tematyczne prowadzonych zajęć.


Każde zajęcia to nowa kategoria tematyczna, zróżnicowana i dopasowana pod wiek dzieci. W szczególności kategoriami nad którymi będziemy pracować na zajęciach będą:

  • Słówka rosyjskie dla dzieci – PODSTAWY

  • ALFABET rosyjski – ćwiczenia online i do wydruku

  • Rosyjski – LICZBY do 12 – Słówka i ćwiczenia

  • Rosyjski – LICZBY do 22 – Słówka i ćwiczenia

  • Rosyjski – KOLORY – Słówka i ćwiczenia

  • Rosyjski – DNI TYGODNIA – Słówka i ćwiczenia

  • Rosyjski – MIESIĄCE – Słówka i ćwiczenia

  • Słówka rosyjskie dla dzieci – ZWIERZĘTA

  • Rosyjski – ZWIERZĘTA DOMOWE – Słówka i ćwiczenia

  • Rosyjski – ZWIERZĘTA WIEJSKIE – Słówka i ćwiczenia

  • Rosyjski – ZWIERZĘTA LEŚNE – Słówka i ćwiczenia

  • Rosyjski – ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE – Słówka i ćwiczenia

  • Słówka rosyjskie dla dzieci – ROŚLINY

  • Inne w zależności od zainteresowania naszych DZIECI

  1. Czas trwania i podział na kategorie wiekowe.

Zajęcia będą prowadzone w grupach kilkuosobowych wg kategorii wiekowych:

  • Grupa 5/6-latków

  • Grupa 7/8-latków

  • Grupa 9/10-latków

  • Grupa 11/12-latków

Z jedną Grupą przewidziane jest jedno spotkania jednogodzinne w tygodniu. Godziny rozpoczęcia zajęć będą uzgodnione w późniejszym terminie po zebraniu informacji o ilości uczestników kursu.

Skip to content