Centrum Kultury i Sztuki w Połańcu

Witamy na stronie

Centrum Kultury i Sztuki w Połańcu

Zapraszamy na Pilates

Uwaga!!! Zmiana terminu – Pierwsze spotkanie 13 października 2012 (sobota)

zapraszamy do CKiSz na

Sesję Pilates

w godz. 14.00-15.30

Zajęcia będą bezpłatne prowadzone przez instruktora rekreacji ruchowej  panią Agnieszkę Switek.

Zapisy pod nr tel. 15 8650 917 wew.13

Maksymalna liczba osób w grupie 15 osób. Uczestnicy zabierają ze sobą skarpetki, wygodny strój sportowy, wodę, mały ręcznik.

Sesja I – 13 października 2012

Pilates – świadomy oddech

1,5 godzinna sesja obejmująca:…….

 

Rozgrzewkę, naukę prawidłowego oddechu, opis zalet płynących ze świadomego pełnego oddechu, ćwiczenia oddechowe, instruktaż do ćwiczeń metodą Pilatesa, stretching i relaksację

Prawidłowy oddech przedłuża życie. Im więcej tlenu dostaje się do płuc tym lepsza ich wentylacja i większa ilość erytrocytów otrzymuje tlen i energie. Lepiej dotleniona krew doprowadza tlen do wszystkich komórek naszego organizmu, dzięki czemu lepiej pracują narządy dokrewne, mózg, mięśnie, lepiej spala się tkanka tłuszczowa.

W pilatesie właściwe oddychanie jest podstawową sprawą. Pełny wydech pozwala dotrzeć do najgłębszych partii mięśni brzucha. W pilatesie oddychanie wymaga koncentracji. Kiedy wdychasz powietrze przez nos, pozwól, aby swobodnie wypełniało twoje płuca. Uniosą się żebra i zwiększy się przestrzeń między żebrami a kręgosłupem, obniży się przepona. Następnie otwórz usta i zrób głęboki wydech, pozwalając, by powietrze opuściło płuca, przepona uniosła się, a mięśnie brzucha „zapadły”. Im bardziej przesadnie wykonujesz ten ruch, tym głębsze partie mięśni napinasz.

Sesja II

Pilates- Body Control. Świadomość ciała i stabilne centrum.

1,5 godzinna sesja obejmuje:

Rozgrzewkę, ćwiczenia oddechowe-relaksacja, ćwiczenia oparte na wizualizacji poprawiające świadomość ciała, ćwiczenia poprawiające stabilizację centrum oparte na metodzie Body Controll, stretching.

Głównym przesłaniem ćwiczeń Pilatesa jest wzmocnienie świadomości własnego ciała. Jest to bardzo istotne w dzisiejszych czasach, kiedy ciągle się spieszymy, nie zwracamy uwagi na własną postawę. Świadomość ciała pozwala eliminować negatywne wzorce ruchowe. Wszystkie ćwiczenia oparte są na ośmiu zasadach:

  • Relaksacji

  • Koncentracji

  • Koordynacji

  • Stabilizacji

  • Prawidłowej postawie

  • Oddychaniu

  • Wytrzymałości

  • Płynnych ruchach

Stosowanie ich pozwala osiągnąć „stabilne centrum”, czyli wzmocnić głębokie mięśnie stabilizujące ciało, a potem utrzymać tę stabilizację podczas wykonywania coraz bardziej skomplikowanych ruchów.

Sesja III

Pilates-zdrowy kręgosłup

1,5 godzinna sesja obejmuje:

Rozgrzewkę, ćwiczenia oddechowe-relaksacja, stabilizacja, ćwiczenia metodą Pilatesa wpływające na wzmocnienie głębokich mięśni brzucha, pleców i miednicy.

Podczas tych zajęć koncentrujemy się na głębokich partiach mięśni, odpowiedzialnych za prawidłową postawę i stabilizację sylwetki. Trening ten jest świetnym antidotum na problemy z kręgosłupem wynikające bezpośrednio z osłabionego gorsetu mięśniowego, co z kolei jest wynikiem siedzącego trybu życia. Dzięki tej lekcji możesz walczyć z napięciami zlokalizowanymi w okolicach karku i dokuczliwymi bólami pleców.

Skip to content